Zacznijmy od bezpieczeństwa

WSTĘPNE SPRAWDZENIE

Zanim zaczniesz programować lub latać dronem, sprawdź, czy nie ma uszkodzeń i przejrzyj każdy krok w tej sekcji. Upewnij się, że śmigła są zabezpieczone i zainstalowane na właściwym silniku. Po prawidłowym umieszczeniu śmigła na każdym silniku powinno być wyczuwalne „kliknięcie”. Zawsze lataj z założonymi osłonami śmigieł i przed lotem sprawdź, czy nie ma żadnych uszkodzeń lub pękniętych części.

KOLIZJE

Latanie Tello powinno odbywać się w dużym, otwartym pomieszczeniu lub siłowni. Staraj się unikać kolizji, aby promować bezpieczne środowisko latania. Tello jest lekki, ale może szkodzić mienie lub ludzi. Jeśli dojdzie do kolizji, śmigła mogą i będą się odczepiać. Możliwe, że śmigła mogą się odchylić od kolizji, więc trzymaj uczniów w bezpiecznej odległości i wymagaj świadomości w razie przypadkowej kolizji. W przypadku, gdy śmigło nie jest zabezpieczone lub nastąpi kolizja, śmigła mogą latać z dużą prędkością. Jest to szczególnie niebezpieczne, gdy znajduje się w pobliżu twarzy lub oczu. Uważaj też, żeby Tello nie zderzał się z ludźmi. Śmigła mogą zaplątać się w długie włosy lub luźną odzież. Dobrym pomysłem może być wyznaczenie dziecka jako „oficera bezpieczeństwa” do oglądania Tello w locie, aby upewnić się, że nikt nie wejdzie na tor lotu lub strefę bezpieczeństwa.

ŚWIADOMOŚĆ

Nigdy nie pozwalaj uczniom zostawiać dronów na ziemi, gdzie można je nadepnąć lub zmiażdżyć. Ustaw granice w swojej klasie, aby zapewnić wizualną granicę tego, gdzie uczniowie powinni stać i gdzie powinien latać dron. Jednym z pomysłów jest użycie taśmy malarskiej na podłodze do wyznaczenia granic lub użycie małej liny do podzielenia części pokoju. Pamiętaj też, że im więcej studentów pracuje jednocześnie, tym większa szansa na wypadek. Ustal jasne oczekiwania i wymagaj od uczniów świadomości i zaangażowania w naukę przez cały czas.

ŚRODOWISKO

Tello jest lekki. Może łatwo ulec wpływowi wiatru z klimatyzacji lub wentylatorów. Lekki wiatr może zepchnąć drona z kursu, więc zawsze zostawiaj wystarczająco dużo miejsca do lotu.
Uważaj na wentylatory sufitowe, oświetlenie i odsłonięte żarówki w oprawach sufitowych. Metalowe oprawy mogą powodować zakłócenia i możesz zauważyć, że Tello zachowuje się nieoczekiwanie podczas lotu w pobliżu dużych metalowych obiektów.
Nie dołączaj sznurków ani ładunku do Tello. Nie jest przeznaczony do tego typu zastosowań, a dodatkowy ciężar może uszkodzić skrzydła lub konstrukcję drona.

BATERIE

Uważaj, aby prawidłowo włożyć baterie i mieć gotowe baterie zapasowe. Tello często zachowuje się niekonsekwentnie, gdy bateria jest słaba. W aplikacji Tello możesz ustawić procent ostrzeżenia o stanie baterii. Zalecamy ustawienie tego na 10%, aby zapewnić maksymalny czas lotu i dokładność.
Stwórz swój własny zestaw „zasad i przepisów” lub wyznacz ucznia „Specjalista ds. bezpieczeństwa”, aby przypominał uczniom, aby zawsze ćwiczyli świadomość i bezpieczeństwo.

STANDARDY EDUKACYJNE I ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI

W DroneBlocks rozumieją, że każda prowincja, region i okręg szkolny przestrzega różnych umiejętności i standardów, które są wymagane do kierowania uczeniem się uczniów. Aby jak najlepiej zarządzać tym zestawem standardów, opracowaliśmy uniwersalny wskaźnik standardów praktykowanych na lekcjach DroneBlocks. Umiejętności rozwinięte na naszych lekcjach są opisane tutaj, aby zapewnić wsparcie wszystkim nauczycielom (bez względu na to, czy korzystają z CCSS, NCTM, TEKS, NGSS, ISTE, czy innych standardów programowych). Rozumiemy, że Ty, edukator, jesteś profesjonalistą, wiedząc, które umiejętności są zgodne z lekcjami, których uczysz.
Daj im możliwość zbadania, aby skutecznie rozwiązać każde wyzwanie. 

NAUKA

Zrozum, że siła działa na obiekt i obejmuje siłę i kierunek, powodując ruch obiektu.
Obiekty, które wydają się nieruchome, podlegają kompilacji wielu sił, aby wytworzyć zerową siłę na obiekt.
Ruch obiektu można obserwować i mierzyć.
Syntezuj informacje z różnych źródeł, aby wesprzeć ... zrozumienie/testowanie
Oceniaj rozwiązania, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo, niezawodność i wpływ
Obserwuj, kwestionuj, zbieraj i oceniaj dane.  

TECHNOLOGIA 

Technologię można tworzyć i ulepszać przez połączenie nauki, matematyki i inżynierii.
Wykorzystaj różnorodne technologie i zasoby, aby lepiej zrozumieć koncepcje i rozwiązywać problemy.
Rozwijaj zrozumienie logiki i składni, które wchodzą w skład tworzenia lub kodowania programu poprzez angażowanie się i opracowywanie działań.
Symuluj rozwiązania rzeczywistych problemów za pomocą modeli i/lub symulacji komputerowej.
Zmienne programu, które reprezentują wielkości w zadaniach matematycznych.
Pisz wyrażenia warunkowe, aby tworzyć logikę programu za pomocą instrukcji if-else.

INŻYNIERIA

Popraw i zoptymalizuj wyniki, identyfikując błędy oraz wykorzystując matematykę i technologię do przeprojektowywania i rozwiązywania problemów.
Oceniaj, wykorzystuj wcześniejszą wiedzę, taką jak procesy naukowe i rzeczywiste problemy, oraz rozwiązuj problemy, aby opracować rozwiązanie.
Omawiaj, wyjaśniaj i współpracuj, aby ulepszać produkt poprzez iterację.
Zaprojektuj urządzenie, które przekształca jedną formę energii w inną, budując, testując i udoskonalając. Określ najlepsze rozwiązanie, aby sprostać danemu wyzwaniu.
Planuj i przeprowadzaj badania...zdobądź informację zwrotną poprzez proces projektowania (rozwiązania projektowe)....konstruuj argumenty, które w przekonujący sposób wyjaśniają rozwiązania stworzone przez programowanie. 

SZTUKA

Twórz, projektuj i twórz, korzystając z różnych materiałów, aby opracować koncepcję lub doświadczenie edukacyjne.
Przeprowadź burzę mózgów poprzez modelowanie i szkicowanie.
Kompiluj dzieła sztuki, aby powiązać wiedzę.

MATEMATYKA

Mierz odległości, szerokość, długość i prędkość, aby uzyskać dane do interpretacji i udoskonalania inżynierii i projektowania.
Zintegruj analizę danych, aby współpracować i uzyskiwać informacje zwrotne. 
Rozwiązuj problemy matematyczne za pomocą liczb w dowolnej formie, strategicznie korzystając z odpowiednich narzędzi.  
Określ prawdopodobieństwo zdarzeń i porównaj dane z obserwowanych modeli. Zbadaj i oceń możliwe uzasadnienie rozbieżności między modelami.  
Obserwuj ruch obiektu, dostarczając danych i dowodów do oceny i przewidywania przyszłego ruchu.
Rozwijanie i poszerzanie wiedzy z zakresu geometrii, rozumienie pojęć pomiaru kątów i konstrukcji geometrycznych.
Dowiedz się, jak zmienne mogą być używane do reprezentowania wielkości w rzeczywistych lub matematycznych problemach.

Streszczenie i tłumaczenie na podstawie:

"Starting With Safety" z kursu "Introduction to Tello EDU Drone Programming with DroneBlocks" autorstwa Marisa Vickery z platformy https://learn.droneblocks.io/